Przegląd, zlecony w czerwcu przez sekretarza ds. biznesu, wykazał, że obniżki cła zostały przekazane klientom, pomimo sugestii, że tak nie jest.

Głównymi czynnikami wpływającymi na wzrost cen paliw, jak stwierdzono w przeglądzie, były fundamenty ceny ropy naftowej, spadek wartości funta wobec dolara oraz rosnąca luka między ceną ropy a ceną hurtową.

Jeśli chodzi o pytanie, czy obniżka ceł paliwowych o 5 pensów w dniu 23 marca została przeniesiona na klientów, w przeglądzie „nie znaleziono dowodów… że detaliści w sumie zyskali na tym, że nie obniżyli ceł”.
Dodał, że nastąpiły obniżki cen paliwa z supermarketów, witryn zarządzanych przez firmy i niezależnych podjazdów.

Podsumowując, CMA powiedział: „Chociaż niektórzy obawiają się, że detaliści paliw czerpią korzyści z obecnej sytuacji, nasz przegląd wskazuje, że w ciągu roku różnica między cenami hurtowymi a cenami detalicznymi nie miała znaczącego wpływu na ogólny wzrost cen pomp”.

Dyrektor generalny ACS, James Lowman, powiedział: „Cieszymy się z tego pilnego przeglądu rynku paliwowego, który uwzględnia czynniki wpływające na cenę paliwa, które są poza kontrolą sprzedawców detalicznych.

„Cieszymy się, że CMA przyznało, że detaliści przerzucili obniżki stawek celnych na kierowców, nawet gdy ceny hurtowe rosły”.