Firma Evri rozpoczęła nową próbę z Zedify, wykorzystując pojazdy elektryczne napędzane pedałami, takie jak rowery towarowe, w Bristolu.

Próba zbada wpływ na wydajność i emisje dwutlenku węgla. Według Evri, wczesne dane wskazują już na 13% wzrost wydajności oraz 98% redukcję emisji dwutlenku węgla na ostatnim kilometrze przy dostawie rowerem w porównaniu z tradycyjną dostawą vanem. Sprzyja temu wzrost objętości. Szacunkowa oszczędność węgla na ostatnim kilometrze wyniesie 62 kg CO2e tygodniowo.

Nowa próba jest następstwem zeszłorocznej współpracy Evri z gigantem produkującym pojazdy, Fordem, w celu pilotowania zrównoważonej usługi kurierskiej w centrum Londynu.

Carl Lyon, COO w Evri, powiedział: „Badamy innowacyjne partnerstwa w zakresie dostaw, takie jak ta, aby zobaczyć, w jaki sposób mogą one particular odegrać rolę w naszym celu, jakim jest stworzenie sieci zrównoważonych opcji dostaw, które uzupełnią nasz obecny product kurierski. Mamy już najniższą emisję dwutlenku węgla ze wszystkich wyspecjalizowanych agency kurierskich, a jednym z celów naszej firmy na 10 rok jest wprowadzenie alternatywnych metod transportu o zerowej emisji na naszej ostatniej mili. Jesteśmy podekscytowani tym, co widzieliśmy do tej pory i czekamy na wyniki tej i innych prób”.

James Nellist, COO w Zedify, powiedział: „Jak wykazano w tym badaniu, nie tylko można uzyskać radykalne cięcia emisji, ale także dzięki 13% wzrostowi produktywności, rowery towarowe udowadniają, że mogą utrzymać koszty ostatniego kilometra poniżej również kontrolę”.

Kredyty obrazkowe: