sprzedaż g94702604a 1920

Mimo że jest dopiero bardzo wczesna jesień, w wielu sklepach, do których chodzimy, zaczyna przypominać Boże Narodzenie. Święty Mikołaj musi przewidywać szalony pośpiech w sprawie ograniczonych dostaw, ponieważ wiele dużych sieci handlowych już wystawiło swoje drzewka i ozdoby na sprzedaż.

Zazwyczaj późnym latem i wczesną jesienią publikowane są wszystkie prognozy dotyczące świąt w handlu detalicznym. Kluczowymi słowami, które pojawiają się w tegorocznej pochmurnej kryształowej kuli, są wcześnie, inflacja, recesja, rabaty i ciągła walka między sprzedażą fizyczną i cyfrową. Czas cyklu gospodarczego potencjalnie doprowadzi do większej liczby zwycięzców niż przegranych.

COVID przeniósł się do lusterka wstecznego i został zastąpiony przez problemy finansowe. „W rzeczywistości obawy związane z COVID znacznie spadły, z 52% (w 2021 r.) do 16% w tym roku, podczas gdy budżetowy obawy wzrosły o 153%”. Nadszedł czas na moje coroczne podsumowanie tych prognoz, wraz z moimi własnymi przemyśleniami na temat Retail Holiday Season 2022.

Przewiduje się, że sprzedaż świąteczna w USA wzrośnie, ale…

Bain i firma prognozuje, że sprzedaż detaliczna w okresie świątecznym wzrośnie w tym roku o 7,5%, powyżej 10-letniej średniej wynoszącej 5 proc. Jednak po uwzględnieniu inflacji realny wzrost wyniesie od 1% do 3% poniżej 10-letniej średniej.

BainHoliday22

Całkowita sprzedaż w tym roku osiągnie 915 miliardów dolarów, z czego 72% będzie miało miejsce w sklepach fizycznych. Osoby o dochodach od 50 000 do 100 000 USD planują wydać więcej w tym roku w porównaniu z 2021 rokiem, podczas gdy osoby o wyższych dochodach (100 000 USD +) mają mniej zaufania do swoich wydatków w 2022 roku.

Porównywalny wzrost w tym roku jest gorszy, ponieważ w ubiegłym roku sprzedaż świąteczna zdefiniowana przez Bain wzrosła o 13,2%, najwyższa od 30 lat. Podwyżki stóp procentowych, wyższe zadłużenie i bieżące wyzwania związane z łańcuchem dostaw to dodatkowe mikroekonomiczne przeszkody. Bezrobocie na poziomie zaledwie 3,7% w sierpniu, płace rosnące o 4,4% w tym samym miesiącu, inflacja zwiększająca nominalny wzrost, a gotówka/kasy depozytowe na poziomie 3,8x przed pandemią to jasne punkty.

Podobna pozytywna prognoza świąteczna z Karta MasterCard. Prognozuje się, że sprzedaż świąteczna z wyłączeniem motoryzacji wzrośnie o 7,1% w porównaniu do odnotowanego wzrostu na poziomie 8,5% w 2021 r. Wzrost e-commerce nadal przyspiesza, osiągając prawie 19% całkowitej sprzedaży detalicznej.

MastercardHoliday22

Mastercard przewiduje, że sprzedaż w sklepach fizycznych wzrośnie o 7,9% i poinformowała, że ​​od stycznia do sierpnia 2022 r. stanowiły one 80% całkowitej sprzedaży detalicznej. Odzież i produkty luksusowe prowadzą wzrost sprzedaży odpowiednio o 4,6% i 4,4%. Wyższe stopy procentowe nadal mają negatywny wpływ na gospodarkę USA.

Salesforce.com projekty, w których globalna sprzedaż detaliczna w okresie świątecznym pozostanie na względnie stałym poziomie, osiągając 1,12 biliona dolarów na całym świecie i 265 miliardów dolarów w USA. Sprzedaż cyfrowa będzie nadal przyćmiewać poziom sprzed pandemii (wzrost o 55% na całym świecie i 61% w USA przy 30-letnim tempie wzrostu w porównaniu ze sprzedażą w 2019 r.).

SalesforceHoliday22

Inflacja negatywnie wpłynie na wydatki na całym świecie. Podczas gdy ceny online rosną o 7% w porównaniu do 2021 r. i 15% w porównaniu z 2020 r., całkowita liczba zamówień składanych przez konsumentów przez internet spadnie o 7% w porównaniu z sezonem świątecznym 2021 r. (w USA o 5% mniej). Pełne 10% zysków będzie w tym roku zagrożone z powodu zwiększonych kosztów ponoszonych przez dostawców, robociznę i transport, ponieważ przewyższają one zdolność detalistów do przeniesienia ich na konsumentów.

Dobra wiadomość na temat zrównoważonego rozwoju, ponieważ większość będzie szukać tej opcji w tym sezonie świątecznym. Salesforce.com podaje, że pomimo tej preferencji, tylko 23% marek promuje i oferuje zrównoważone opcje na ścieżce zakupowej.

Deloitte prognozuje, że sprzedaż detaliczna ma wzrosnąć od 4% do 6% w 2022 r. Sprzedaż świąteczna wyniesie od 1,45 do 1,47 biliona dolarów w okresie od listopada do stycznia. W ich analizie jest to w porównaniu do 15,1% wzrostu w ubiegłym roku. Przewiduje się również, że handel elektroniczny wzrośnie o 12,8% do 14,3%, osiągając w tym okresie świątecznym od 260 do 264 miliardów dolarów.

Inne bardziej krytyczne statystyki dotyczące świąt w handlu detalicznym

Oto kilka innych interesujących i ważnych statystyk, które przygotowujemy na udany sezon świąteczny:

  • 59% z konsumenci są zestresowani o wydatkach wakacyjnych z powodu inflacji. To samo badanie wykazało, że kupujący planują wydać mniej na prezenty w tym roku, a 73% twierdzi, że uważniej śledzą swoje wydatki w 2022 roku.
  • A Sonda CNBC wskazał, że ponad połowa konsumentów jest nieco lub bardzo zaniepokojona utrzymaniem się w swoich budżetach na wakacje, a 80% spodziewa się, że inflacja będzie miała wpływ. 52% respondentów ankiety stwierdziło również, że w tym roku trudniej będzie pozwolić sobie na prezenty świąteczne.
  • Wiele wskaźników z ankiet, że konsumenci robią zakupy wcześnie. 77% stwierdziło, że kupiło prezenty świąteczne podczas Amazon Prime Day i innych konkurencyjnych wydarzeń oferowanych przez sprzedawców w lipcu. To najwcześniejsza statystyka, jaką widziałem, ale jak mogą potwierdzić moje własne gospodarstwa domowe, kupujemy dużo wcześniej.
  • Cyfrowy i lojalność będzie równie krytyczny w tym roku. Tylko 4% kupujących nie korzystało w ubiegłym roku z kanałów cyfrowych. 61% konsumentów przystąpiło do programu lojalnościowego, aby otrzymać zniżkę w okresie świątecznym 2021.
  • Oczekuje się, że rabaty będą kontynuowane w okresie świątecznym, o czym mówi 73% detalistów KPMG że sklepy będą miały więcej promocji, a 21% deklaruje, że planuje „więcej” promocji.
  • Nawet jeśli detaliści prognozują pozytyw sezon wakacyjny92% spodziewa się recesji w najbliższej przyszłości. 81% spodziewa się, że będzie to rok lub mniej. Aby się przygotować, 52% planuje dążyć do cięć kosztów pośrednich, a 42% zainwestowałoby więcej w lojalność, ograniczyłoby wydatki bezpośrednie i zapasy. 56% spodziewa się, że po wakacjach utknie z nadmiarem zapasów.
  • 61% z konsumenci przewiduje, że wyda więcej lub tyle samo na zakupy dla siebie i swoich domów na wakacje w 2022 roku. 94% planuje skorzystać z pomocy ekspertów, aby pomóc w radzeniu sobie z rosnącymi kosztami, 56% chce wiedzieć, gdzie mogą znaleźć dobre oferty, a 40% szuka recenzji produktów, które pasują do ich wymagania. Twórcy są 4 razy bardziej wpływowi na konsumentów niż posty celebrytów, a także plasują się powyżej reklam społecznościowych.
  • 48% z konsumenci prawdopodobnie kupi produkt bezpośrednio od TikTok, podczas gdy 65% ​​kupiło na platformie streamingowej. Jeden na czterech kupujących w USA i Wielkiej Brytanii powiedział, że opuści witrynę, jeśli opcje wysyłki są ograniczone lub nie będzie oferować opcji zakupu online-odbiór w sklepie (BOPIS).
  • Obecnie na 60% zamówień cyfrowych mają wpływ sklepy fizyczne. Salesforce.com przewiduje, że detaliści posiadający sklepy fizyczne będą zwiększać sprzedaż online w tempie 1,5 raza szybszym niż ci, którzy nie posiadają.

Według E-marketer prognozy na sezon świąteczny 2022 są solidne, ale detaliści będą musieli dostosować się do zasadniczej zmiany sezonu zakupowego. Dwa sezony zakupów świątecznych wywołanych pandemią spowodują trwałe zmiany w świątecznym kalendarzu promocyjnym i zresetują oczekiwania konsumentów dotyczące tego, kiedy kup najlepsze oferty. Sezon świąteczny 2022 będzie dłuższy i bardziej płaski, a wydatki w okresie Cyber ​​Five będą mniej skoncentrowane”.

EmarketerWakacje22

Jak Caila Schwartzdyrektor Salesforce, strategia i analizy konsumenckie, powiedział: „Dla detalistów rok 2022 to gra w długą grę. Wyzwania gospodarcze i zmieniające się preferencje konsumentów oznaczają, że prowadzenie ze strategią opartą na danych będzie miało kluczowe znaczenie dla reagowania na warunki w czasie rzeczywistym. chociaż nie możemy powstrzymać inflacji, możemy zabezpieczyć nasze firmy przed recesją, poprawiając rentowność i rozwiązując nieefektywność operacyjną”.

Przyszłość handlu detalicznego obejmuje silne marki zapewniające wciągające wrażenia konsumentów, które w coraz większym stopniu będą pod wpływem cyfryzacji. Ten sezon świąteczny będzie dla nas poważnym testem, jeśli chodzi o reagowanie na trudności gospodarcze. Zwycięscy detaliści skupią się na lojalności, aby zaangażować konsumentów w ten i wiele innych dochodowych sezonów świątecznych.

Leave a Reply